אמזון

בקרוב אמזון בישראל – כל מה שכדאי לדעת

רשת אמזון נחשבת לגדולה ביותר בשוק המסחר האלקטרוני בדרכה לישראל, מה יהיו ההשלכות?

אמזון פתחה עידן חדש בתולדות השיווק והייתה חנות אינטרנטית הראשונה שהציעה לקהל הרחב את האפשרות לבצע רכישות מבלי לצאת מהבית.

מייסד החברה ג'פרי פרסטון בזוס התחיל את עסקיו במכירת ספרים, אך תוך מספר שבועות פרויקט האינטרנט שהקים הפך לאחד האתרים הפופולריים ביותר והיום קשה לפגוש מישהו שאף פעם לא קנה באמצעות פלטפורמה האדירה הזאת.

מחסני אמזון
האם אמזון תאחסן מוצרים בישראל? ימים יגידו

למה אמזון

כיום באתר החברה ניתן לרכוש יותר משלושים קטגוריות של מוצרים וביניהם ספרים אלקטרוניים, פרטי הלבשה והנעלה, מוצרים אלקטרוניים, צעצועים, מוצרי ספורט ואין ספור מוצרים נוספים. 

אמזון לא מחזיקה חנויות בפועל וכל עסקאות מכירה מתבצעות אך ורק באינטרנט. בעקבות זה עלות הסחורה בהיפר-מרקט, כלומר דרך הרשת, הינה נמוכה מאוד.

חוץ מחברת אמזון עצמה מוכרים אחרים משתמשים בפלטפורמה זו כדי למכור את הסחורה או השירותים שלהם. 

אמזון משקיעה ועושה מאמצים רבים על מנת לספק ללקוחותיה חווית רכישה חיובית ולגרום להם לעשות קניות דרכה באופן קבוע.

בנוסף, הרשת הענקית לוקחת על עצמה אחריות על הצלחה של כל עסקה ועסקה. היא בודקת בקפידה את המוכרים לפני כניסתם לפלטפורמה, מטפלת בענייני תשלומים, עוקבת אחר מילוי התחייבויותיו של המוכר ומציעה אופציה של החזרת המוצר במידת הצורך.

איך אמזון עובדת?

נוחות המשתמש ודחף לעורר אצלו את הרצון לבצע רכישה – עומדים בראש סדר העדיפויות של החברה.

מנוע חיפוש פשוט מאפשר למצוא בקלות ובמהירות כל מוצר לפי מילות חיפוש ובנסוף, ישנה אפשרות לקבל ייעוץ של מומחה או חוות דעת של הקונים האחרים במידה והנכם מתלבטים לגבי הרכישה.

אמזון מציעה גם מנוי למבצעים מיוחדים וחדשות הקשורות במוצר בו משתמש מתעניין. מדובר במידע חשוב עבור הלקוח.

סניפיה השונים של הרשת ממוקמים במספר מקומות בעולם, כולל ארצות הברית, אוסטרליה, ברזיל, הולנד, קנדה, סין וארצות אחרות, הנבדלים זה מזה בעלויות משלוח ובמרכיבים נוספים.

החדשות הטובות הן כי בתחילת סתיו הרשת הענקית מתכננת להקים מרכז קמעונאי גם בישראל.

בינתיים לא מדובר באתר ישראלי ייעודי בשפה העברית. השירות וההזמנות יבוצעו מהאתר האמריקאי של החברה. אמזון תדע לזהות לקוחות מהארץ לפי כתובת ה-IP שלהם ויקדם באופן אוטומטי סוחרים ישראלים.

אמזון פנתה ליצרנים ישראלים בהצעה להשתמש בפלטפורמה שלהם למכירת סחורה לקונים ישראלים מבלי לפנות לשירותיהם של מתווכים מקומיים או זרים.

בין הרשתות המובילות בארץ שהולכות לשתף פעולה עם הענקית המדוברת נמצאים מחסני חשמל, פוג’יקום ובאג ובקרוב יצטרפו אליהן רשתות אחרות שלא יהססו לוותר על עסקאות ייבוא לישראל.

מה אנחנו מרוויחים

ראשית, עבור היצרנים והספקים הישראלים, ההצעה להשתמש בפלטפורמת אמזון בעלת חשיבות רבה. חנויות וירטואליות חדשות יפתחו והתחרות תגדל. 

בנוסף, לעסקים ישראלים תהיה הזדמנות להציע את סחורתם גם בחו"ל.

נוכחות של אמזון בשוק הישראלי תשנה את כללי המשחק. משתמשי בשירותי האתר יודעים כי אמזון מסייעת לקונה לעשות את הבחירה הנכונה ומציגה את האפשרויות הזולות ביותר.

מוכרי אמזון יידרשו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של השירות האמריקאי גם בצד היבוא וגם ביצוא. למוכרים אשר לא עומדים בזמני המשלוח, מתבלבלים בהזמנות או מאבדים את חבילות אין מקום בפלטפורמה הנ"ל.

אנחנו מחכים בהתרגשות לבואה של הרשת ומקווים לקניות שוות במיוחד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן